Wednesday, January 13, 2010

Exco KMD (Komuniti Melayu Dundee) 2010

Pada 5 Disember 2009, pemilihan exco KMD 2010 telah dilangsungkan di Taymill Common Room. Program ini dijayakan serentak dengan Mesyuarat Agung 2009 serta sambutan Aidil Adha. Saudara Tarmidi Sailan (berdiri paling kanan) diberi amanah mengurus program gabungan ini.
Majlis ini diserikan dengan nasyid dan takbir idul Adha oleh si comel dan si cilik (gambar di atas adalah sebahagian daripada mereka) di bawah bimbingan Ustazah Fatimah Azzahra.
Ustaz Dr. Aminurasyid Yatiban (berbaju Melayu lengkap) merupakan Penghulu KMD bagi sesi 2009. Beliau telah menyampaikan latarbelakang KMD yang mana ia bermula dengan kesedaran beberapa pelajar Melayu beberapa tahun lalu tentang pentingnya ada gabungan Melayu di Dundee ini. Dengan adanya KMD, ukhuwah lebih mudah diuruskan dan juga membolehkan usaha bantu-bantu dalam pelbagai urusan di luar negara.

Pemilihan Exco KMD 2010
Pada pemilihan exco KMD 2010, saudara Taufik Alias (duduk - tiga dari kanan) menang tanpa bertanding bagi jawatan Penghulu. Rentetan daripada pemilihan ini, satu mesyuarat telah dilakukan pada 9 Januari 2010 untuk penetapan exco KMD 2010. Senarai penuh adalah seperti berikut:
Majlis Tertinggi
Penghulu : Mohd Taufik Alias
Timbalan Penghulu: Mohd Mahadi Halim
Setiausaha: Zahiruddin Fitri Abu Hassan
Bendahari: Norazmi Mohd Adnan
Ketua wanita : Zulaikha Berahim
Biro-biro
Ketua Biro Sukan dan Rekreasi: Khamsah Suryati Mohd
Ketua Biro Kebajikan dan Penempatan: Zulkifli Ahmad Seman
Ketua Biro Wanita dan Kanak-kanak: Zulaikha Berahim
Ketua Biro Bina Insan: Nour Izaquan bin Baharuddin
Ketua Biro Tugas-tugas Khas: Wan Mohd Rauhan Wan Hussin
Ketua Biro Informasi dan Penerangan: Mohd Mahzan bin Awang

Selamat menjalankan tugas!

No comments: