Sunday, June 28, 2009

Program Meraikan Pengantin dan Forum Perdana KMD


Bertempat di Dewan Taymills, program majlis meraikan pengantin silang negara (Saudara Hasnuddin dan saudari Hajar) dan usrah gabungan telah diadakan pada hari Sabtu 09 Mei 2009 yang lalu. Hampir semua warga KMD yang tidak berkeuzuran (peperiksaan, bercuti dsbgnya) telah hadir memeriahkan program ini. Program yang dicetuskan oleh penghuluwati kira-kira seminggu sebelum itu telah berjalan dengan sangat meriah dan lancar. Majlis ini menerima tetamu istimewa iaitu saudara Muhammad Salim dan isteri (warga Malaysia yang telah lama menetap di Dundee).
Ahli forum Perdana: Pn Khamsah, Pengerusi Saudara Tarmidi, Ust Ameen dan Saudara Mahzan
Program bermula dengan doa makan yang dibacakan oleh Dr. Che Anwar untuk memastikan keberkatan santapan beramai-ramai bersama pasangan pengantin. Program seterusnya diisi dengan majlis Forum Perdana Dundee dengan tajuk perdana “Isu Dalam Perkahwinan : Amanat Untuk Semua Pengantin” yang menampilkan ahli panel Dr. Penghulu, Pakar kek dan masakan KMD (siapa lagi) dan calon PHD Pendidikan dari UKM – saudara Mahzan, dengan dipengerusikan oleh saudara Tarmidi. Ahli-ahli panel telah mengupas tajuk yang disediakan dan berkongsi pengalaman perkahwinan untuk pengetahuan dan pengajaran bersama.





Warga KMD bergambar dengan pengantin Baru

Majlis diteruskan dengan sesi taaruf bersama pasangan pengantin diikuti dengan sesi penggambaran beramai-ramai. Dr. Penghulu kemudiannya menyampaikan sedikit hadiah bagi pihak warga KMD kepada pengantin yang diraikan.

Kek perkahwinan sumbangan Pn Khamsah

Penyelaras Program: Ust Nizam Hassan

Laporan oleh Ust Nizam Hassan

No comments: