Sunday, September 14, 2008

Night Journey- Israj and Mikraj

Assalamualaikum semua. Kita semua dah dipertengahan bulan Ramadan Al-Mubarak. Selamat berpuasa diucapkan kepada semua warga KMD. Sebelum tibanya bulan puasa ini, ada dua aktiviti utama KMD yang belum dimasukkan ke blog ini iaitu Program Night Journey- Israj and Mikraj (Flyer sudah dipostkan).

Pada malam itu, selain daripada mendengar ceramah daripada penceramah-penceramah yang terdiri daripada pelajar-pelajar dari Al-Maktoum Institute, tarikan utama adalah persembahan bacaan al-quran dan terjemahan serta nasyid daripada anak-anak KMD.

Fizzy membacakan surah Al-Isra, terjemahan dibacakan oleh Abrar dan Farhan



Manakala ahli nasyid pula terdiri daripada Aidil, Hubayd, Bob, Farhan, Shamir, Fizzy, Abrar, Luqman, Nabhan dan Iskandar (not sure the name of the girl in white dress).

Majlis berjalan dengan lancar walaupun agak 'havoc' sikit dengan keriuhan kanak-kanak. Masa refreshment adalah masa yang paling ceria sekali walaupun makan biskut kering jer....kecuali geng nasyid ada import bee hoon goreng dari Hawkhill...



Antara yang hadir..Izaty, mai, Lin dan Vivi...Mahadi, Zahir, Irfan, Taufik (berusaha mengecilkan diri supaya masuk frame...)....Tarmidi, Zaty, Khamsah, Shahrun..
Ramai lagi yang hadir dan banyak lagi gambar-gambar yang boleh dilihat di sini
All photographs courtesy of Kak Maziah

1 comment:

Anonymous said...

mcm mane nak jd follower blog ni???