Tuesday, July 12, 2011

Usrah Muslimat KMD

Usrah muslimat KMD (bujang + berkahwin) yang dijalankan 2 minggu sekali telah diadakan baru-baru ini (2 Julai 2011) bertempat di rumah penghulu wanita KMD, Teacher Azlina Hj Zainul. Usrah muslimat pada kali ini dimulakan pada pukul 11 pagi dan berakhir kira-kira 4 petang. Kehadiran mencapai 85% dari bilangan keseluruhan muslimat KMD. Ini adalah kerana ada sebahagian adik2 undergrad sedang bercuti di Malaysia dan ada senior2 yg sedang bertarung di saat-saat akhir pengajian PhD.

Teacher Azlina sendiri telah mempengerusikan dan memberi pengisian usrah muslimat. Perbincangan adalah berdasarkan isu kekeluargaan dan rumahtangga, tanggungjawab seorang isteri/ibu/anak, serta diselang-seli dengan isu-isu berbangkit daripada ahli-ahli usrah. Tidak ketinggalan usikan dan gurauan beberapa ahli yang menyebabkan kami tak kering gusi. Seusai usrah, kami dijamu dengan nasi lemak sambal mussels dan sotong dan juadah-juadah ringan seperti tiramisu, karipap dan lain-lain lagi.


Selesai menjamu selera, aktiviti ber'zumba' diadakan yg telah menyebabkan penyertaan yang begitu menggalakkan terutama dari golongan anak2. Para ibu2 dan kakak2 juga tidak ketinggalan. Sebagai kesimpulan, kami berpendapat, untuk setiap usrah, aktiviti senaman patut diadakan selepas pengisian rohani dan jasmani.


Disediakan oleh,
Ummu Zayd

No comments: